Forza Forever
20. červenec 2015 v 10.00 | rubrika: F1
Neexistuje asi nikdo, koho by Julesův odchod nezasáhl. Původně jsem tenhle článek ani moc nechtěla psát. Julesův odchod mě skutečně zabolel, takže se mi o tom ani nechtělo moc mluvit, no a pak jsem četla všechny ty krásné články a vzpomínky, které Julesovi různí lidé věnovali, a říkala jsem si - můžu vůbec říct něco, co už řečeno nebylo? Nebyla by další článková tryzna jenom zbytečným rýpáním se v čerstvé ráně? Myslím ale, že k takové události se chce nějakým způsobem vyjádřit každý, protože to zkrátka musí nějak ven. Právě proto, jak moc byl Jules oblíbený, a jak moc jsme ho měli všichni rádi. Čím víc plynul čas od Japonska, tím víc jsem Julesovi a především jeho blízkým přála, aby to všechno skončilo. A z posledního vyjádření jeho táty nám bylo asi trochu všem jasné, že i oni si s takovou myšlenkou pohrávají víc a víc. Přesto zpráva o Julesově smrti všechny zdrtila - jako když se jeden z amerických komentátorů vyjadřoval ke smrti Dana Wheldona: "Lidé se mě ptají, proč se vždy loučím slovy 'na viděnou'. Je to proto, že 'sbohem' vždy zní strašně definitivně." Je to právě asi ta definitivnost, která se teď nejhůře přijímá. Na Julese se bude vzpomínat jako na veselého, přátelského kluka, který byl jedním z největších talentů své generace, na kterého v roce 2016 čekala sedačka u Ferrari a úspěšná kariéra. Jenže to všechno bude právě jenom vzpomínka a zároveň připomínka, že nic z toho bohužel nebylo Julesovi dopřáno. Při ohlédnutí se zpátky se přes to ale přece jen můžeme dostat - měli jsme tu čest mít mezi námi skvělého, talentovaného kluka. Buďme rádi za to, že jsme ho znali, a nehleďme na to, jak krátce nebo jak dlouho. Nebyl tady zbytečně, krátký čas, který měl, využil naplno, a to je něco, čeho se některým lidem nepodaří dosáhnout ani za dvakrát tak dlouhý život. ![]()
Jen když o něco přijdeme ...Sbohem, Julesi. |
přečteno: 20x | komentáře (8)
|
4. červenec 2015 v 17.25 | rubrika: F1
Některé si možná vybavíte, některé už možná ne. Něco byl fail jezdce, něco byl fail týmu, ale vždycky to byla vlastně ohromná sranda. Pro tenhle článek jsem se inspirovala hned ve dvou ohledech - tím prvním je, že stále dokoukávám sezónu 2005, a zjišťuju, že všemožná selhání byla tehdy častější, než si člověk vybavuje. No a pak jsem se také snažila najít něco, co by tragikomičností (teď už bohužel jenom tragičností) překonalo Hondu (nepíšu McLaren, protože si myslím, že letošek jde především na triko dodavatele motorů, nikoliv samotného týmu). Smutné na tom je to, že ani tomu Minardi se to nepovedlo. 1. Příliš předčasná radost
|
přečteno: 39x | komentáře (8)
|
30. květen 2015 v 19.59 | rubrika: F1
Určitě si přinejmenším někteří z vás vybavují rozhovor s Joanne Villeneuve, který jsem tady na blogu publikovala před nějakou dobou - pokud ne, ještě pořád je na hlavní stránce, jelikož přispívám jednou za uherský rok, takže ho najdete jenom o kousíček níž...:D Vracím se k němu proto, že se nám naskytuje zajímavé porovnání. Většina se nás shodla, že Joanne závidíme její zážitky z paddocku, |
přečteno: 28x | přidat komentář
|
9. duben 2015 v 09.56 | rubrika: F1
Když jsem tenhle blog zakládala, bylo to hlavně z jistého zdravého naštvání. Chyběl mi blog o F1, který by jenom neopakoval novinky a zajímavosti, ale také třeba přinesl názory svého zakladatele nějak výrazněji než tím, že fotky oblíbence se na něm budou vyskytovat nějak moc často. Navíc bylo v F1 i ve fanouškovské komunitě v té době dost věcí, které mi vadily, tak jsem si řekla - když takový blog nikdo jiný nezaloží, založ si ho sama! Ale časem jsem dospěla k závěru, že na rozpoutávání flamů jsem přece jenom trochu stará, navíc mám momentálně nervy ve škole, a ve svém volném čase se proto snažím zabývat něčím příjemným... A funkci českého F1 kata si pro sebe beztak uzmula KatF1.:D Vlastně v reakci na její článek o tom, proč nemá ráda Kimiho, jsem se rozhodla napsat tohle. Dneska po vás chci, abyste se trošku zamysleli nad svými oblíbenci. Vážně vás nikdy ničím nenakrkli? Vážně jste někdy neměli chuť tlouct hlavou do klávesnice a skučet "Panebože, to je ale hovado!"? Jen se rozepište v komentářích, pokud se vaši oblíbenci shodují s mými, jsem zvědavá, jestli se shodneme.:) Začneme od Fernanda Alonsa... ![]() Rozhodně si nemyslím, že je Fernando čistý jako lilie. Naopak si myslím, že je do určité míry pěkně sebevědomý hajzlík, který přesně ví, co chce, a je schopný udělat všechno pro to, aby toho dosáhl. Jeho schopnost vyklouznout oficiálně s čistým štítem ze dvou megaprůšvihů, kterých se určitě musel účastnit (SpyGate a CrashGate) je na jednu stranu vlastně fakt obdivuhodná. To mě na něm v konečném výsledku ani tolik nenaštvalo, v tomhle bodě souhlasím se sacrebleu, že velké šampiony dělá právě schopnost jít přes mrtvoly (Vettel, Schumacher a další by jistě souhlasili). Co mě třeba v případě Fernanda nakrklo byly jeho propírané mimomanželské avantýry, a vůbec jeho, zdá se, poněkud "volný" vztah k všemu, co má prsa a dvě nohy. Občas mi přijde, že má prostě takové záchvaty, kdy by prohnal každou sukni v okruhu jednoho kilometru. A když už proboha lítám za ženskýma, tak se u toho nenechám fotit a natáčet... |
přečteno: 61x | komentáře (11)
|
Komu budu letos fandit?
13. březen 2015 v 12.02 | rubrika: F1
Všichni dělají před sezónou žebříčky, ale já mám dlouhodobě problém, že jsem schopná dát dohromady nanejvýš TOP 3 pilotů, kterým doopravdy fandím. Vzhledem k tomu, že jeden z nich se ještě neprobral z kómatu, jedná se momentálně o TOP 2, zbytek bych si sice mohla vymyslet, ale bylo by to takové to fanouškovství ve stylu "když zajede dobrý výsledek, mám radost, respektive všimnu si toho". Takže tady vám nabízím takovou netradiční TOP 5, ale o to upřímnější:
Komu budu v nadcházející sezóně nejvíce fandit?
Mercedesu, aby získal titul mezi jezdci. Protože jestli ho získá někdo od Ferrari, tak přísahám, že mě jako Fernandova fanouška asi trefí. Williamsu, protože to je takové moje poslední světýlko v současné tmě. Jen jednomu dalšímu týmu bych přála úspěch stejně tak moc (a ne, není to McLaren), ale ten tým má jiný problém. Takže když už o tom mluvíme, budu fandit též... Peterovi Sauberovi, aby procitnutí ohledně toho, jaké idiotce předal tým, přežil v relativním zdraví, a sebral odvahu ukončit to trápení. Protože než předat tým takové... ehm, Monishe, to snad radši konec, i když po těch letech by mě to velmi mrzelo. Smrťákovi, aby si konečně odnesl Bernieho Ecclestonea do nejhlubšího kruhu pekla a nechal ho tam. Celé F1, aby už hlouběji nezabředávala do té krize, do jaké se zhruba od roku 2009 začala propadat. Člověk si myslí, že už jsme narazili na dno, a hle, on to stále není konec... Proto mi bude bohatě stačit, když už to nepůjde víc do háje, protože v nějaké zlepšení snad ani nejde doufat. |
přečteno: 20x | komentáře (3)
|
10. únor 2015 v 23.06 | rubrika: F1
Na tento rozhovor jsem narazila před chvílí a strašně se mi líbí. Joanne umí o F1 krásně mluvit, a je velmi otevřená. Tak příjemné počtení.:)
![]() Ne, to není pravda. Gilles mě v autě nikdy neděsil. Mělo to své důvody. Poznala jsem ho v 16 a vyrůstala s ním. Skutečně jsem si myslela, že takhle řídí každý. Považovala jsem to za normální. Lidé o nás rádi vyprávějí historku, jak jsme cestu z Monaka do Balogne (4 a půl hodiny cesty) zvládli za dvě a půl hodiny, a já se prý celou dobu bála. Historka je to pravdivá, ale já se nebála. Vlastně jsem celou tu cestu prospala. Nevím proč, ale nikdy jsem se s ním nebála. Řídil takhle, i když v autě seděly děti, a mě nikdy nenapadlo říct mu, aby zpomalil.
A co ta helikoptéra? Jody Scheckter tvrdí, že Gilles létal normálně, dokud si nevšiml, že ho někdo pozoruje. Pak se prý začal předvádět. Musím přiznat, že jednou mě v helikoptéře vyděsil. Na jihu Francie jsou občas větrné bouře, které trvají i tři, čtyři dny, a v jedné takové bouři se Gilles rozhodl, že by bylo super proletět se v horách a otestovat autopilota. Takže jsme lítali nahoru a dolů a do stran a všude možně a on se chtěl ujistit, že to fakt bude fungovat. Nemohla jsem mu říct, aby okamžitě přistál a pustil mě ven, takže jsem tam musela zůstat sedět a celou tu bouři přežít. Byl z toho unešený, povídal mi: "Konečně jsem tě dokázal vyděsit."
A co to prodání domu? To je pravda. Jednoho dne přišel – bydleli jsme v mobilním domě – a řekl mi, že se stěhujeme. Ptala jsem se proč. "Protože jsem prodal dům." "Proč jsi prodal dům?" "Protože jsem potřeboval závodní auto." Byli jsme manželé tři roky. Byl impulzivní vždycky a ve všem. Nemyslel na následky. Prostě se rozhodl a pak už jen šel dál a čekal, co se z toho vyvine. Žil jenom v přítomnosti. Žili jsme několik měsíců u jeho rodičů a několik měsíců u mých rodičů, a pak jsme si koupili malý byt v Berthierville. Hodně jsme se stěhovali. Ale pak jsme si pořídili karavan a hodně jsme s ním cestovali po Státech a Kanadě. To bylo krásné období. Milovala jsem ten karavan. Líbilo se mi v něm žít. Byli jsme v něm my dva, naše dvě děti a německý ovčák. |
přečteno: 42x | komentáře (6)
|
17. prosinec 2014 v 13.39 | rubrika: F1
Mám trochu problém napsat úvodní větu tak, aby to neznělo vtipně.:) Ale tak šup do toho rovnýma nohama... Myšlenka tohohle článku je už poněkud vousatější, přišla jsem na ní v rámci jedné hodiny feminismu tento semestr. Ano, i na našem oboru se zjevil strašák feminismu, a zjevil se tam právě proto, abychom pochopili, že to strašák není. Na daný seminář se odvážně přihlásilo i několik mých spolužáků a všichni přežili ve zdraví psychickém i fyzickém.:) Byly to povídací a velmi zajímavé hodiny, místy vtipné, místy spíše tragikomické až smutné. Mimo jiného jsme se bavili i o negativních konotacích pojmu feminismus, a co s tím lze dělat, pokud se s tím vůbec ještě něco dělat dá. Napadl mě takový malý příspěvek k tomu, jak by se k rovnosti mužů a žen rozhodně přistupovat nemělo... Aneb i z F1 můžou občas vzejít zajímavé náměty pro školu.:) |
přečteno: 31x | komentáře (1)
|
Swan Song
22. listopad 2014 v 10.40 | rubrika: F1
Asi bych měla napsat nějaký článek, když už je konečně oficiální, že Fernando odchází z Ferrari... Ještě před pár měsíci mi to přišlo jako něco naprosto neuvěřitelného, ale teď už jsem s tím celkem popasovaná a jsem moc zvědavá na příští sezónu - vzhledem k tomu, že Fernando prohlásil, že "nikoho nepřekvapí, až oznámí, kam půjde", se nebojím, že bychom se s ním nakonec nepotkávali.:) Vždycky jsem fandila spíš jezdcům než stájím, jediné dvě stáje, které mají tak nějak stále mojí jistou oblibu, jsou Williams a Sauber, naopak Ferrari jsem vždycky nesnášela, takže by mi to srdce nijak rvát nemělo... A nakonec ani nerve. Nejdřív jsem si říkala, sakra, Fernando přece nemůže odejít, on do Ferrari patří, tak moc se s tím týmem sžil... Ale teď si říkám, že je skutečně čas jít za novou výzvou, a že za ní měl možná skutečně odejít už o rok dřív. A díky angažování té nejpříšernější dvojice, jakou si umím představit, se můžu zase vrátit k tomu nesnášení...:D Ne, to jsou asi moc silná slova, vidím to tak, že budu Ferrari dál sledovat stejně jako Fernando - z fanouškovského zaujetí, ale jenom potud, pokud nebudou porážet má oblíbence. I když, v případě Kimiho bych udělala výjimku... V případě Vettela nikdy.:D Vzpomněla jsem si taky včera na jednu písničku od mého oblíbeného zpěváka Darrena Hayese. Ne celá, ale některé její pasáže sedí na současnou situaci jako zadek na hrnec. Takže těmi pár řádky bych to teď asi uzavřela, a uvidíme, co nám nová sezóna přinese. Ahoj, cizinče Jsi tam, kdes chtěl být? ![]() |
přečteno: 13x | přidat komentář
|
6. říjen 2014 v 09.00 | rubrika: F1
Vím, že ti z vás, co mě sledují na sociálních sítítch, musí mít pocit, že už jsem toho k tématu "Jules" napsala až až, ale já se stejně potřebuju vykecat ještě nějak obsáhleji. Takže pokud tenhle článek nebudete chtít číst, pochopím to, ale něco mi říká, že nebudu jediná, kdo si trochu potřebuje ulevit. Ostatně, oblíbený jezdec se vám nepřizabíjí každý den. Poprvé jsem takový šok zažila, když měl nehodu Cristiano da Matta. Stalo se to poté, co odešel z F1 do USA, možná si tu kolizi ještě vybavíte - slavná srážka s jelenem. Cristiano měl těžké poranění hlavy, a stejně jako ve všech těchto případech, následovalo po operaci 24hodinové hrobové ticho, v tomto případě o to větší, že twitter a facebook tehdy ještě snad ani nebyl. Přesto, nebo možná právě proto, to pro mě tehdy nebylo tak hrozné, jako současných 24 hodin. A taky to pro mě možná bylo o to horší, že když se mě mamka pokusila uklidnit, tak to udělala dost nešťastným způsobem, protože mi řekla: "Víš, jak bylo mě, když jsem viděla Ronnieho nehodu a pak jsem ráno vstala a zjistila, že už nežije?" Na to se prostě nedalo reagovat jinak než hlubokým, srdceryvným vzlyknutím a větou "Já ale nechci, aby Jules umřel!". |
přečteno: 39x | komentáře (2)
|
16. září 2014 v 11.40 | rubrika: F1
Nevím, kolik z vás už slyšelo o omezení rádiové komunikace, já to zpočátku považovala za vtip. Ale o vtip se zjevně nejedná, takže - co tedy (mimo jiného) týmy nově smí a nesmí říkat do rádia? Co se od VC Singapuru nesmí říkat: - Detaily ohledně sektorového času a údaje, kde je závodník pomalejší a kde rychlejší. |
přečteno: 29x | komentáře (1)
|