Nevím, kolik z vás už slyšelo o omezení rádiové komunikace, já to zpočátku považovala za vtip. Ale o vtip se zjevně nejedná, takže - co tedy (mimo jiného) týmy nově smí a nesmí říkat do rádia?
Co se od VC Singapuru nesmí říkat:
- Detaily ohledně sektorového času a údaje, kde je závodník pomalejší a kde rychlejší.
- Informace o úpravě nastavení pohonné jednotky.
- Informace o úpravě nastavení převodovky.
- Informace o nastavení průtoku paliva (pokud to není vyžadováno ředitelstvím závodu).
- Informace ohledně tlaku nebo teploty pneumatik (toto se bude vyžadovat až od VC Japonska).
- Varování o opotřebení nebo teplotě brzd (opět bude vyžadováno až od VC Japonska).
- Odpovídat na přímé otázky jezdce.
- Vysílat jakékoliv zprávy, které se můžou zdát být kódem.
Co se naopak říkat může:
- Ujistit jezdce, že jeho zprávě tým rozuměl.
- Jaký je odstup jezdce za jiným jezdcem v průběhu tréninku, kvalifikace nebo závodu.
- "Zaber", "Opři se do toho", "Závodíš s tím a tím" a další.
- Varování ohledně hustoty provozu na trati.
- Varování před defektem.
- Jaká sada pneumatik bude použita při příštím pitstopu.
- Kolik kol už závodník odjel na dané sadě pneumatik.
- Upozornění na potenciální problém s vozem, který může nastat během závodu.
- Informace ohledně závodní strategie.
- Varování o výstrahách na trati - vlajky, SC atd.
FIA zároveň upozornila, že nebude tolerovat obcházení zákazu prostřednictvím panelů na boxové zídce.
RE: Co se smí a nesmí říkat do rádia | michal - ferrari | 16. 09. 2014 - 14:18 |