Na svém povídkovém blogu jsem zveřejnila novou povídku z lehce upraveného :) prostředí F1, takže kdo si chcete počíst, račte tudy -> http://nickyhayden.blbne.cz/leave-no-scar/
Dnešní článek bych chtěla věnovat jednomu fenoménu, který naštěstí s celkovým úpadkem blogů pomalu mizí, ale který byl v minulosti dost velkým problémem - a to je kopírování článků. A to zejména proto, že některé sranda články, které pocházely z mého starého blogu daronka.blog.cz, byly určené pouze úzké skupině lidí, kteří je mohli pochopit, a já je pak nacházela na internetu s nenávistnými komentáři, co to jako má bejt za trapný hlášky. Stejně tak mě dokázalo neuvěřitelně nadzvednout, když takhle někdo zkopíroval hlášky, které jsem vypíchla z diskuzí. Takže tady vám předkládám takový menší přehled, co všechno pocházelo z mého blogu, i s vysvětleními, jak to vzniklo. Věřím, že většinu z nich budete znát, a že konečně možná pochopíte, co to sakra mělo být.:)
Krátký rozhovor z roku 2025
Nešlo začít ničím jiným. Jedná se o komentář tuším ještě ze starých formule-1.cz a jeho autorem byl člověk s přezdívkou miki. Že by se někdo někdy někde (kromě mých spřátelených blogů) namáhal uvést zdroj nebo aspoň zmínit autora? Ale kdeže.
GP Monako 2025 MS příjíždí do boxu a komunikuje s Toddem Juniorem.
TJ:Pane Schumachere jenom Vám vyměníme kačera a můžete pokračovat v jízdě. Mezi tím Vám dolijeme benzín a vyměníme gumy. Bude Vám to tak vyhovovat?
MS: Co toó ?
TJ: Že Vám vyměníme gumy.
MS:To já už nepotřebuju mladej.
TJ:Gumy na autě.
MS: Tak to jó.
TJ: Dědek jeden senilní.
MS: Hele mladej, že jsem strarej neznamená, že jsem hluchej. Kde je vůbec Nico?
TJ: Bože můj. Už třetí rok Vám říkám, že skončil.
MS: Takže já jsem první, a Nico je druhej ?
TJ: Nico už skončil. Druhej je Váš vnuk hned před synem Vašeho pana bratra, který se pořád drží před dcerou vašeho Syna.
Na většině F1 blogů vrcholí přípravy na sezónu - sestavují se žebříčky oblíbenců a neoblíbenců, zveřejňují se první fotky z Melbourne... Proto nic z toho u mě neuvidíte, oblíbenců zas tolik nemám a fotky si můžete najít prakticky kdekoliv.:) Proto bych článek na úvod sezóny ráda věnovala něčemu, co mě tak nějak mírně štvalo celou zimu a k čemu chci před sezónou zkrátka zaujmout nějaké stanovisko - a to je dvojice Ferrari.
Jak všichni víte, já se na tuhle dvojku těšila, Kimi a Fernando byli vždycky můj dream team a pokud se oba udrží na uzdě, může se z téhle kombinace vytřískat mnoho dobrého - například už jenom proto, že rychlý týmový kolega bude Fernanda hodně motivovat, a stejně tak Kimi by se v konkurenčním prostředí mohl vyvarovat svých klasických pádů do letargie.
Jen trochu nechápu, proč každý, od lidí, kteří k tomu mají co říct, až po totální nýmandy, co si chtějí akorát přihřát polívčičku, cítí potřebu se k tomu vyjádřit - pokaždé stejně! Né, vůbec už jsme neslyšeli v bezmála stovkách obměn pořád dokola to samé. Cože, Fernando že těžko snáší konkurenci? No sakra, to je mi novina! A co to říkáte, že Kimi je rychlejší než Massa? To je novina ještě větší! A úplně největší bomba je, že ti dva nebudou a ani nemusí být kamarádi. Šmarja pano, právě jsme objevili Ameriku. Nějak mám podezření, že jsou novináři zklamaní tím, že se zatím ještě žádný problém neobjevil (taky divný, když ještě ani nezačala sezóna, co), a snaží se ho uměle vytvořit neustávajícím rýpáním.
Tenhle krátký článek "pro zajímavost" inspirovala událost s Julesem, o které jste se mohli dočíst na mé facebookové stránce. Pokud to třeba některým z vás uniklo, stručně se to dá shrnout asi následovně - Jules si byl po interview pro francouzskou televizi Canal+ dát cigaretu, když ho přepadli a okradli tři neznámí útočníci. Všem bylo samozřejmě Julese a jeho přítelkyně, která to všechno viděla, líto, ale zároveň se hodně lidí pozastavilo nad tím, že Jules kouří. To mě inspirovalo k tomu, abych trochu zapátrala, jak jsou na tom závodníci se vztahem k cigaretám.
Dřív bylo kouření velmi rozšířené, to asi víme všichni. Takového Jamese Hunta si bez cigarety snad ani nedovedeme představit. Jedním z nejsilnějších kuřáků v paddocku byl ale překvapivě Keke Rosberg, kterému za to Frank Williams několikrát vyčinil - marně, a sám Keke kdysi podotkl, že už ani neví, kdy začal kouřit, prý snad někdy ve třinácti letech. I Niki Lauda ještě před deseti lety vtipkoval, že musel trochu omezit kouření; i když za své F1 kariéry Lauda kouřil minimálně. S cigaretou v ruce občas přistihli i Alaina Prosta (ten si zapálil dokonce přímo na okruhu v Kyalami, když přišel o šance na zisk titulu), Patricka Depaillera (ten byl ale skutečně hodně silný kuřák a na otázky ohledně kouření odpovídal slovy "řídím závodní auto, neběhám maraton"), Chris Amon (který si nosil krabičku cigaret přímo v overalu), Jochen Rindt a mnoho dalších.
Našla jsem jeden hodně starý článek z Ringu, o který se s vámi musím podělit.:)
Pavel Boháč (63) z Pražma pracoval třicet let v dole. Jeho velkou vášní však byla technika a auta, takže nad nabídkou dělat mechanika ve formuli 1 nezaváhal. Brzy se proslavil i svým kuchařským uměním. Řízky z pánvičky mu odebírali i bratři Schumacherové.
Málokterý z obyvatel beskydské vesničky Pražmo by v Pavlu Boháčovi hledal výjimečného muže. Označili by ho za svérázného chlapíka a pohodáře, který to občas žene po horských cestičkách i stopadesátkou a dokáže si získat respekt. Překvapeni jsou, teprve když zavítají do jeho staré roubenky vyzdobené fotografiemi slavných jezdců, věnci ze závodů a podpisy těch, které znají jen z televize.
"Celý život jsem žil v Ostravě. Jakmile jsem se stal důchodcem, začal jsem zlobit, manželka se se mnou rozešla, a já se odstěhoval do téhle krásné chaloupky." ukazuje Pavel Boháč svůj příbytek z roku 1871, kde už třináct let nachází útočiště před ruchem automobilových závodů i okolního světa. Ještě na šachtě dostal nabídku pracovat na lodi a krátce nato přijal místo automechanika. "Bez váhání jsem volil auta a pak mě jezdec Tomáš Karhánek přetáhl k formuli 3 jako svého mechanika. Tehdy to bylo jednoduché. S autem se nic moc dělat nemuselo, k motoru se nemohlo, protože byl zaplombovaný. Postupně se ale závody zrychlovaly a technika se blížila alchymii. Předek auta je jen 16 mm nad vozovkou a zadek do třiceti. Pak stačí, aby byl v létě rozehřátý asfalt, udělaly se bubliny, nalepily se na spodek, zvedly ho a můžete točit volantem, jak chcete, ale kola jsou ve vzduchu. Tohle jsem řešil ještě u Andrého Fibiéra, který mi dal na památku svůj věnec. Pak ale přišli mladí kluci vyučení v oboru a já se staral hlavně o organizaci a zázemí."
Tákže...:) Soutěž se uzavírala včera, odpovědi přišly celkem 4 (plus jedna nesoutěžní od Michala, kterou jsem na jeho přání nezařadila) - v pořadí Kat (č.1), Miška (č.2), Šárka (č.3) a Kamčous (č.4). Přidělená čísla jsem pak zařadila do generátoru náhodných čísel (http://randomnumbergenerator.intemodino.com/cz/) a ten určil vítěze. Tím se stává...
Tento článek věnuji speciálně KatF1, která se po Jacquově názoru ptala už dávno.:)) Tak se konečně dočkala.:)
A podle očekávání, Jacques se po všech těch změnách, nejen pro letošní sezónu, o F1 dost obává. F1 se podle něj snaží zavděčit špatným lidem a hrozí jí, že se stane příliš umělou.
"Opravdu se o F1 obávám a jenom doufám, že se mýlím. Nerozumím tomu konceptu, nechápu, o co se snaží. F1 už není epická, jezdci nejsou hrdinové. Problém je v tom, že změny se dějí uměle a v praxi nefungují. Na šest měsíců to možná bude někoho bavit, ale pak se všichni začnou nudit, a jakmile začnete závody uměle zatraktivňovat, budete tak muset činit pořád a pořád, až se dostanete do bodu, kdy už to ani nebude žádné závodění."
Ne všechny změny ale Villeneuve odsuzuje, některé novinky pro rok 2014 vnímá jako změny k lepšímu. Na druhou stranu mu ale silně leží v žaludku DRS, které bylo zavedeno v roce 2011. Podle něj se jednalo o první příznak toho, že F1 směřuje špatnou cestou.
Jak jsem avizovala na FB, máme tu první (a asi i poslední :D) soutěž. V ní si zahrajete o DVD The Official Tribute to Senna, které vyšlo u příležitosti deseti let výročí úmrtí tohoto závodníka. Obsahuje 2 disky, na nichž jsou 3 krátké filmy (The Right to Win, Racing is in my blood a The lifestyle of Ayrton Senna in Brazil) a extra záběry např. ze Sennových prvních F1 testů.
Takže, co musíte udělat pro to, aby toto DVD bylo vaše? :)
Je to jednoduché - napište mi buď na mail dexter.2@seznam.cz (předmět Senna) nebo sem do komentářů odpovědi na tyto otázky:
1) Jak dlouho sledujete F1? Pamatujete si, který byl úplně první závod, který jste viděli?
2) Na co byste se Ayrtona Senny zeptali, kdybyste k tomu měli příležitost?
3) Jaký je váš nejoblíbenější jezdec F1? (počítá se jméno jak z řad aktivních, tak neaktivních jezdců)
Máme za sebou první den testů, který byl spíše ve znamení zmatků s odhalováním vozů a technických závad, a nudy, kdy trať byla téměř stále prázdná, a když už někdo vyjel, obvykle ani nezajel měřené kolo.
Přehled prvního dne testů:
Testy byly třikrát zastavené, pokaždé kvůli technické závadě. První nastala krátce po zahájení testů, když své Ferrari musel na trati nechat odstavené Räikkönen, trochu divočejší pak bylo selhání na předním křídle Hamiltonova Mercedesu, který skončil v bariéře. To tým bohužel vyřadilo ze zbytku dnešních testů, jelikož měli k dispozici jenom jedno přední křídlo, které bylo při nárazu zničeno. Třetím do počtu byl Jean-Eric Vergne.
Technickým problémům musely čelit ale i další týmy – McLaren, Red Bull, Caterham a Williams, první jmenovaní kvůli závadám na elektronice dokonce přišli o celé dnešní testování.
Dvacet minut před koncem určeného časového limitu začalo nad Jerezem pršet. I přesto, že mokré pneumatiky jsou na pořadu dne až v pátek, rozhodl se na mokrou trať vyjet aspoň Sergio Perez s Force Indií a poprvé se na trati ukázal také Red Bull Sebastiana Vettela.
Nejrychlejším a zároveň nejaktivnějším jezdcem dnes byl Kimi Räikkönen na Ferrari, který najezdil téměř dvakrát tolik, co druhý Hamilton. Kromě Jensona Buttona vyjeli na trať všichni jezdci, na kterých dnes byla řada, ale časy zajelo jenom pět z nich.
Nevím, jak vás, ale mě osobně nové vozy děsí natolik, že už se ani netěším na představení těch, co nám ještě zbývají. Ty nosy jsou prostě tak odporné, že zcela zastíní i to, že zbytek auta je jinak velmi pěkný (případ McLarenu a Ferrari). Jsem velmi zvědavá, s čím přijde Red Bull, když Newey razí teorii, že když to není hezké, není to ani dobré.
Našla jsem na internetu článek o pěti nejošklivějším vozech historie, tak můžete porovnávat, jestli je to letos vážně taková hrůza, nebo už bylo hůř. Podle mě je nejhůř v tom ohledu, že zatímco jindy měla hnusné auto jenom jedna, maximálně dvě stáje, letos to bude drtivá většina startovního pole.
Williams FW26 - u nás známý jako kladivoun, v zahraničí přezdívaný mrož.

Nejen, že to vypadalo strašně, ale ještě to bylo úplně k ničemu, i když si od této extravagance Williams sliboval velké věci. Williams s tímto čumákem nedojezdil ani sezónu, ve VC Maďarska už nastoupil s klasickým nosem. Perlička z kuloárů - "pachatelem" tohoto prvku byla žena.