Shrnutí prvního dne testů v Jerezu

28. leden 2014 | 17.04 |
blog › 
F1 › 
Shrnutí prvního dne testů v Jerezu

Máme za sebou první den testů, který byl spíše ve znamení zmatků s odhalováním vozů a technických závad, a nudy, kdy trať byla téměř stále prázdná, a když už někdo vyjel, obvykle ani nezajel měřené kolo.

Přehled prvního dne testů:

Testy byly třikrát zastavené, pokaždé kvůli technické závadě. První nastala krátce po zahájení testů, když své Ferrari musel na trati nechat odstavené Räikkönen, trochu divočejší pak bylo selhání na předním křídle Hamiltonova Mercedesu, který skončil v bariéře. To tým bohužel vyřadilo ze zbytku dnešních testů, jelikož měli k dispozici jenom jedno přední křídlo, které bylo při nárazu zničeno. Třetím do počtu byl Jean-Eric Vergne.

Technickým problémům musely čelit ale i další týmy – McLaren, Red Bull, Caterham a Williams, první jmenovaní kvůli závadám na elektronice dokonce přišli o celé dnešní testování.

Dvacet minut před koncem určeného časového limitu začalo nad Jerezem pršet. I přesto, že mokré pneumatiky jsou na pořadu dne až v pátek, rozhodl se na mokrou trať vyjet aspoň Sergio Perez s Force Indií a poprvé se na trati ukázal také Red Bull Sebastiana Vettela.

Nejrychlejším a zároveň nejaktivnějším jezdcem dnes byl Kimi Räikkönen na Ferrari, který najezdil téměř dvakrát tolik, co druhý Hamilton. Kromě Jensona Buttona vyjeli na trať všichni jezdci, na kterých dnes byla řada, ale časy zajelo jenom pět z nich.

 **

Komentáře:

Adrian Newey se obává, že nové nosy mohou být nebezpečné: "FIA zavedla regulace poté, co se ukázalo, že výška nosu má vliv na vzlétnutí vozu při havárii. Osobně se teď obávám, že přílišné snížení nosů povede k opaku, a auto se při havárce bude pod druhý vůz nořit. Takže při nárazu zezadu auto před sebou naberete a skončíte pod ním, což je podle mě mnohem horší." Není to navíc to jediné, co mu dělá ohledně bezpečnosti starosti. Od této sezóny musí být baterie umístěné pod nádrží uprostřed vozu. "Nechápu, v čem má být umístění baterie pod nádrž bezpečnější než umístit jí za motor. Baterie důsledkem tohoto přemístění mohou trpět nejrůznějšími úniky tepla, které mohou nastat z těžko kontrolovatelných příčin, a jakmile z toho vznikne požár, bude pořádný a bude těžké ho dostat pod kontrolu. Není to ani tak nebezpečí pro jezdce, jako pro lidi kolem trati a v pitlane."

Lotus je přesvědčen o tom, že jejich letošní vůz není v rozporu s pravidly. Zdůraznil, že prošel všemi crashtesty FIA a i když se jedná o inovativní řešení, nejsou si vědomi toho, že by byl jakkoliv v rozporu s pravidly.

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

RE: Shrnutí prvního dne testů v Jerezu michal - ferrari 29. 01. 2014 - 17:31