katf1: Smutný je, že se vždycky musí něco stát, aby se něco začalo dělat (a bohužel to není jen v motorsportu). Ten prostor pro zvýšení bezpečnosti bude asi vždycky, ale asi vždycky taky bude to riziko, že se může něco stát. Asi těžko to může být 100%. Já teda rozhodně jsem pro zvyšování bezpečnosti, i když někdo říká, že je to na úkor atraktivity závodů, ale já radši budu koukat na nudný závody, než abych koukala, jak tam umírají jezdci. Stačilo mi to jednou v motorkách a třeba tam to riziko smrti bude vysoké asi pořád..
nickyhayden: Pro mě paradoxně nudu v závodech poslední dobou způsobují právě ty snahy je zatraktivnit, zvyšování bezpečnosti je pro mě až na posledním místě příčin - beztak proto, že ta Massova helma bylo v podstatě to poslední, co se pořádně pro bezpečnost udělalo. A například v F1 nechápu, proč se upustilo od přidělávání kol na vlákna, to už je delší dobu - dřív kolo nikdy neulétlo, protože když povolilo zavěšení, tak bylo kolo stále k monopostu připoutáno vlákny, ale posledních několik let to lítá na všechny strany, je jen otázka času, kdy trefí do hlavy jezdce nebo někoho z traťových maršálů.
katf1: To mě taky, čeho je moc, toho je moc a teď tam těch prvků pro větší atraktivitu je prostě hrozně moc. Je fakt, že s těma kolama je to špatný a obávám se, že se to bude řešit až to fakt někoho trefí
michal - ferrari: Skvělý článek. K té bezpečnosti či nebezpečnosti Formule 1, je pravda že různá zlepšení typu HANS, větší tuhost karoserie a podobně se udělaly a jelikož (díky bohu) zatím nikdo neumřel tak plní svůj účel. Já osobně jsem pro zvyšování bezpečnosti ale ne za cenu že jinde něco uberete, například snížením výkonu motorů aby vozy jezdily pomaleji. Ostatně dva poslední případy smrti a vážného zranění (Senna, Felipe) nevznikly kvůli příliš velké rychlosti vozu. Potom je tu otázka otevřených případně zavřených kokpitů. To je těžké, protože historicky byly otevřeny všechny vozy až postupem času zůstaly otevřeny jen formulové vozy. A vůz formule s uzavřeným kokpitem no asi už by to nebylo ono. Nikdy nemůžete snížit riziko na nulovou úroveň, pořád bude existovat jistá matematická šance že při sledu několika po sobě jdoucích nešťastných událostí někdo přijde o život a obvykle to přijde z úplně jiného směru než se všeobecně očekává. Na druhou stranu piloti to vědí, možná že to při rozhovoru s novináři nikdy neřeknou nahlas, ale kdesi vzadu v hlavě vědí že je tu riziko, jen na něj nemyslí. Stejně jako vy nemyslíte na to že můžete zemřít v metru po cestě do školy jen kvůli tomu že tam teroristé odpálí nálož.