28. říjen 2013 v 20.11 | rubrika: F1
Dnes jenom takové velmi krátké, ale náležitě jedovaté plivnutí. Krátké, protože v tomhle případě je to stejné, jako házet hrách na stěnu, jedovaté, protože jako Kimiho fanynku mě to už fakt točí do vrtule a někteří lidé by si fakt už měli vyndat hlavy ze zadku. Myslím, že každému, kdo není úplně slepý a blbý, je jasné, co se to v Lotusu poslední dobou děje. Nejprve se Kimimu zahrabali hodně hluboko do zadku jenom proto, aby ho za každou cenu udrželi, no a když řitní alpinismus nezabral, začali kolem sebe vztekle kopat a najednou si všimli, že mají také druhého jezdce - tohle není nadsázka, než došlo k oznámení Kimiho přestupu, byli oficiální stránky a profily Lotusu jen a jen o Kimim. Poslední zmínka o Romainovy např. na jejich twitteru byla někdy z března a Lotus se dokonce ani nenamáhal popřát Romainovi k narození dítěte, jelikož je plně zaměstnávala letní hledačka Kimiho. Mám pocit, že si poslední dobou týmy nějak moc berou příklad z Ferrari a místo týmové jedničky a dvojky prosazují koncept týmové jedničky a nuly. |
přečteno: 41x | komentáře (1)
|
22. září 2013 v 22.31 | rubrika: F1
Jelikož byla dnešní VC opravdu extrémně nudná, řeší se po závodě nejen dost blbostí, ale i věci, na které obvykle není prostor. Takže tu máme jednu penalizaci ála výsměch a hlavním tématem je bučení fanoušků na Vettela. Trochu si říkám, kde byli všichni novináři zbytek sezóny, protože to zdaleka nebyly jenom čtyři závody, o kterých se teď mluví a připomínají se; co já si tak vybavuju, tak se na Vettela bučí prakticky už někdy od začátku sezóny s větší či menší intenzitou. Když se to stalo poprvé, zasmála jsem se, protože jsem měla vlastně chuť udělat to samé, nicméně mě trochu zarazilo, jaká tradice se z toho stala. |
přečteno: 44x | komentáře (4)
|
11. září 2013 v 14.42 | rubrika: F1
I když mám určité starosti, jak se Fernando k novému parťákovi postaví, mám skoro stejnou radost, jako když "kdysi dávno" Jacques Villeneuve oznámil návrat do F1. Informace a podrobnosti máte všude na internetu, já budu slavit zveřejněním celé své sbírky společných fotek. A že jí dávám dohromady už dlouho! ![]() ![]() ![]() |
přečteno: 40x | komentáře (2)
|
9. září 2013 v 12.31 | rubrika: F1
Hysterie kolem Alonsova krizitování týmu do vysílačky během kvalifikace v Monze a komentář k této hysterii od mé drahé Icie mě inspiroval k tomuto krátkému, pro pobavení určenému článku. Určitě si dovedeme představit, že by se s tím různí piloti také nežinýrovali a dali do vysílačky průběh svým emocím - ostatně už jich bylo dost a vedle některých z nich je Alonso ještě žabař. Takže, jak by Alonsův výlev zněl přeložený do řeči jiných jezdců? |
přečteno: 47x | komentáře (2)
|
20. srpen 2013 v 10.57 | rubrika: F1
Z mého soukromého pozorování různých internetových fanouškovských komunit a různých debat jsem dala dohromady několik svých dojmů a názorů, se kterými mám dojem, že bych asi moc nepochodila.:) Týkají se všeho možného a třeba dokonce najdu i spřízněné duše, co si myslí totéž. I když nevím, nevím...:D
1. Nemám ráda Sennu. A teď myslím toho skutečného, ne Bruna Nechci-Aby-Mě-Srovnávali-Se-Strejdou-Tak-Si-Zcela-(ne)Logicky-Změním-Příjmení Sennu. Dřív jsem to nepovažovala za až takové vybočování z řady, ale v posledních několika letech jsem skutečně nenarazila na někoho, kdo by měl na Sennu stejný názor jako já (trochu se nabízí otázka, nakolik je to ovlivněno filmem, který o něm vyšel).
2. Nesnáším filmy o jakýchkoliv formulových závodech. Vzhledem k jejich kvalitě, pokud jste aspoň některé viděli, je tohle myslím pochopitelné.:D Nicméně ze stejného důvodu se, na rozdíl od ostatních, ani trochu netěším na film Rush. A chce se mi ho vidět tím méně, čím více ukázek z něj se ke mně dostane. Třeba zrovna teď posledně se mi chtělo upřímně zvracet nad hláškou "I'm quicker than all of you." "Fine. Then let's race.". No a navíc nijak extra nemusím ani filmy Rona Howarda obecně. Takže Rush má pro mě zatím vystavenou stopku. |
přečteno: 33x | komentáře (3)
|
"nově" i na FB
1. srpen 2013 v 21.02 | rubrika: F1 jen tak napůl
Už je to delší dobu, co jsem tomuto blogu založila stránky na FB, ale teprve teď mě napadlo dát sem odkaz.:) Funguje to v podstatě podobně jako tady - dávám tam, co mě napadne, komentuju novinky, které mě zaujaly a tak dále. Však vy, kteří jste se ještě nepodívali, se můžete hned přesvědčit.:) https://www.facebook.com/NickyhsF1Blog |
přečteno: 10x | přidat komentář
|
27. červenec 2013 v 22.50 | rubrika: Křeslo pro hosta
Michal je v posílání příspěvků stejně aktivní, jako v psaní komentářů - bohužel já už nejsem tolik aktivní v jejich zveřejňování.:D Takže i když pokračování úvahy nad směřováním F1 je už pěkně vousaté, dostávám se k jeho zveřejnění teprve teď. Je to kratší komentář, a jako tradičně náležitě ferraristický.:)) Tak příjemné počtení.;)
Jean Todt v čele FIA Upřímně čekal jsem od něj mnohem víc než to, že bude slepě pokračovat v nastoleném trendu, a schovávat se za všechna ty prohlášení o omezení výdajů apod. Když se Max Mosley ke konci svého volebního období zbláznil (dřív jsem ho měl rád), byl jsem rád, že ho nahradí právě Todt, ale velmi mě zklamal. Najednou jako by to byl úplně jiný člověk, jako by zapoměl čeho všeho dosáhl u Ferrari. Nikdy jsem nepochopil proč, když k tomu má pravomoc, nevrátil předpisy zpátky do roku 2002. Pneumatiky Pirelli Nebudu zastírat, že pro mě coby ferraristu existuje jen jedna pneumatikářská firma, a to Bridgestone. A taky myslím, že společnosti Pirelli by měli sebrat italské občanství. Protože to, co tato firma vyrábí, je obyčejný šunt. I guma kterou si koupíte v papírnictví vydrží víc, než jejich střední směs. Je sice možné, že to dělají na příkaz mocného pana Ecclestonea, ale doufal jsem, že budou mít svou hrdost, že než vyrábět takto nekvalitní produkty, to radši že světa F1 odejdou. Kdyby alespoň týmy nechtěly na těch pneumatikách závodit, a oháněly se třeba strachem o bezpečnost jezdců, dalo by se něco změnit. Ale bohužel ta jejich nejednotnost (viz. první díl)...
|
přečteno: 32x | komentáře (1)
|
30. červen 2013 v 21.47 | rubrika: F1 jen tak napůl
Tento článek je přeložený a části textu byly trochu změněné, ale ne tak, aby to změnilo vyznění celého textu. Nejsem navíc žádný odborník na medicínu, proto jsem některé pojmy nechala nepřeložené a ty, co jsou přeložené, mohou být chybně formulované, za to se předem omlouvám. Zdroj článku: blog.parathyroid./..., na tomto odkazu můžete najít obrázky, videa a informace o autorovi.
4) Zranění následkem prudkého brzdění s poškozením vnitřních orgánů Zranění, způsobená náhlým brzděním, se mohou objevit u kohokoliv, kdo je vystaven prudkému zpomalení, například v případě čelního nárazu. Zranění je způsobeno tím, že tělo je silou zastaveno, ale vnitřní části těla zůstávají v pohybu kvůli setrvačnosti. K tomuto druhu poranění je nejvíce náchylný mozek a aorta. Pro tuto diskuzi proto použijeme ukázky zranění obojího. Zranění mozku následkem brzdění mají obvykle za následek vznik subdurálního hematomu, zatímco u aorty můžou způsobit její utržení. a) Slavní závodníci, kteří utrpěli zranění mozku kvůli prudkému brzdění: Mark Donohue – zemřel během tréninku na VC Rakouska v roce 1975. Ve druhém kole v rychlosti zhruba 260 km/h náhle explodovala zadní pneumatika jeho Marchu a auto prolétlo ochranným plotem, přes další ochranné bariéry až do rokle. Donohue se praštil do hlavy o tyč z plotu, čímž přišel o vědomí. Existuje záznam, na kterém mluví se záchranáři a nevypadá, že by byl zraněný. Byl odvezen do nemocnice na pozorování. V průběhu dne začal být zmatený a nakonec upadl do kómatu, což jsou klasické příznaky subdurálního hematomu, jak dnes ví každý doktor i sestra. Ještě tu noc byl operován neurochirurgem, ale o dva dny později svým zraněním podlehl. Dnes je tento následek, tedy smrt, velice nepravděpodobný, jelikož máme o zraněních uvnitř hlavy daleko lepší povědomí a i traťoví zaměstnanci jsou lépe trénovaní na to, aby rozpoznali první příznaky poranění mozku nebo vznik krevní sraženiny. Univerzální využití CAT scanů u každého jezdce, který má podezření na poranění mozku je další důvod, proč je tento druh smrtelného zranění dnes u jezdců vzácný a vlastně by k němu vůbec nemělo docházet. Pokud si po nehodě budete stěžovat na bolest hlavy nebo ztrátu vědomí, mí drazí spoluzávodníci, můžete očekávat výlet do místní nemocnice. Díky Donohuemu se v budoucnosti zachránilo mnoho životů. |
přečteno: 141x | komentáře (2)
|
26. červen 2013 v 20.59 | rubrika: F1 jen tak napůl
Tento článek je přeložený a části textu byly trochu změněné, ale ne tak, aby to změnilo vyznění celého textu. Nejsem navíc žádný odborník na medicínu, proto jsem některé pojmy nechala nepřeložené a ty, co jsou přeložené, mohou být chybně formulované, za to se předem omlouvám. Zdroj článku bude uveden na konci druhé části. Smrt na závodní dráze: Medicínské důvody úmrtí při závodech s příklady a jaká vylepšení závodních aut z toho vyplývají Smrt Allana Simonsena při 24 hodinách v Le Mans a smrt Jasona Lefflera o týden dříve byly podnětem k vypracování přehledu šesti různých medicínských důvodů úmrtí při závodech, a co je děláno pro to, aby se závodění stalo bezpečnějším. Automobilové závody jsou druhým nejpopulárnějším druhem sportu na světě. Je mnoho důvodů, proč jsou závody tak populární, ale svou roli má určitě i nebezpečnost tohoto sportu. Smrt Allana Simonsena v prvních minutách závodu 24 hodin v Le Mans způsobila, že si mnoho závodníků začalo klást otázky ohledně bezpečnosti a jestli je o ni dostatečně postaráno. Naši přátelé a spolujezdci/piloti se v těchto časech cítí zranitelní, a stejně se cítili i před týdnem, když zemřel Jason Leffler během závodu v New Jersey. Pocity zranitelnosti a smutku a ptaní se na bezpečnost jsou u jezdců i fanoušků stejné, jako když před rokem tragicky havaroval Dan Wheldon. Často vidíme vztek, když se snaží vypořádat s těmito emocemi, myslíc na to, že mělo být uděláno něco pro to, aby se smrti předešlo. Tento článek se zaměří na to, kam až bezpečnostní opatření aut došla a jak se může stát, že jezdec zemře. Ve výsledku se tento článek zaměří blíže na Allanovu smrt a dojde k závěru, že to byla předvídatelná havárie i se svým tragickým výsledkem. V tomto případě se jednalo o zbytečnou smrt jezdce. |
přečteno: 241x | komentáře (4)
|
2 krátké výkřiky jen tak mimochodem
1. červen 2013 v 10.08 | rubrika: F1 jen tak napůl
1) Jeden z nejlepších způsobů, jak začít den, je mít nad ránem pěkný sen. Ještě lepší je mít sen o svém oblíbeném jezdci.:D Zdá se vám občas o vašich oblíbencích? Nebo vás do snů chodí strašit naopak ti, které nemáte zrovna v lásce? (Mě se z jezdců zatím zdálo jenom o Jensovi, Jacquiem, Gillesovi, Montoyovi, Kimim a Fernandovi, takže zatím mám celkem pěknou bilanci.) 2) Málem jsem roztekla nad touhle fotkou: ![]() Zaprvé miluju Fernandovy fotky s dětma (a pokaždé si tak povzdychnu, kdy už se konečně dočkáme nějakého jeho vlastního - proč já musím fandit zrovna jezdcům, kteří se do zakládání rodiny ženou v paddocku ze všech nejmíň?), zadruhé mi tu Falco docela dost připomíná mojí vlastní představu Fernandova syna z jedné mojí povídky, takže tentokrát to byl dvojitý povzdech...:D (O tu povídku se odmítám dělit, protože jsem jí psala v rámci pokusů s nejrůznějšími typy povídek a na tuhle vyšel zrovna mpreg - kdo neznáte, ani negooglete. Pro své vlastní dobro.) |
přečteno: 15x | komentáře (2)
|