Jak týmy posraly, co mohly

24. březen 2013 | 11.46 |
blog › 
F1 › 
Jak týmy posraly, co mohly

Pěkný závod se spoustou negativních emocí. Takový závěr závodu jsem ještě neviděla, a že už jsem jich viděla dost a dost. Ale popořádku.

Už to Alonsovo odstoupení. Nevím, jestli to bylo přání jeho nebo týmu, jestli zajet do boxu nebo ne, ale Fernando není ten, kdo by neměl ve zvyku přít se s týmem, pokud dostane jasný příkaz, takže budeme předpokládat, že k žádnému konfliktu nedošlo. Extra velký ťukanec to nebyl, a v takových chvílích nemá jezdec šanci zjistit, jak moc velké je poškození – od toho tam taky dřepí závodní inženýři, že. Takže první chyba na straně týmu, že nevzali Alonsa okamžitě do boxů, ale evidentně se chystali zůstat na trati ještě po dvě kola, než trať oschne, a vzít to při jednom. Jenže každý není Nick Heidfeld, aby s ulomeným křídlem odjel 20 kol v kuse. Alonso ani Ferrari nejsou žádní nováčci, tak by snad sakra měli vědět, že takhle poškozené křídlo se spíš dříve než později utrhne. Nakonec to ještě dobře dopadlo, že nesejmul nikoho dalšího.

Další kapitolou v týmové komedii a tragédii zároveň jsou zastávky v boxech. V těch dnes excelovali u Force India, ale McLaren jim obstojně konkuroval – což je ostatně u McLarenu už tak nějak normální. Ale ani další týmy nezůstávali pozadu, ať už to byl Sauber nebo Torro Rosso. Předpokládám, že aspoň v jednom případě padne trest za nebezpečné vypuštění jezdce.

No a třetí, největší a nejpropíranější kapitola (word mi to upravuje na "nejprohranější", to docela sedí), týmová režie. Tady bych viděla zásadní problém v jedné věci. Týmová režie buď je, nebo není. Formule 1 je pořád ještě z části týmový sport, jinak bychom neměli pohár konstruktérů, a proto by komunikace v týmu měla šlapat, a myslím, že vyřešení si otázek ohledně týmové strategie je jedna z prvních, kterou by měli mít v týmu pokrytou. Takže buď můžou jezdci závodit, jak se jim zlíbí, dokud nemá jeden z nich v šampionátu podstatně větší šanci na lepší umístění, nebo se prostě dohodnou, že týmové příkazy budou respektovat. Ani jedno evidentně u RBR a Mercedesu nefungovalo. Nico dnes pár kol před cílem poprvé zjistil, že je i přes všechny ty roky je z něj vlastně týmová dvojka, a Seb si opět s příkazem týmu, omluvte můj slovník, vytřel zadek; což udělal už několikrát a dá se to od něj očekávat, tak proč Red Bull hlásil Webberovi, že už se nezávodí, ať šetří palivo i pneu? Jeden by to pokládal za další masterpiece v týmové režii Red Bullu, jak prohodit jezdce, nebýt Hornerovi reakce, kdy nejdřív zcela nečekaně osobně Seba pokáral, a nakonec se, světe zboř se, v pozávodním prohlášení sice lehce polovičatě, ale přeci jen postavil za Webbera. WTF?

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

RE: Jak týmy posraly, co mohly michal - ferrari 24. 03. 2013 - 12:40